Disney heeft helaas nog steeds geen officiële lijst van mei gepubliceerd. Wel kunnen we jullie melden dat er op 6 mei vijf nieuwe titels zijn toegevoegd aan Disney Plus. We zetten ze voor je op een rijtje.
Disney Plus kost 8,99 euro per maand (op ieder moment opzegbaar) of 89,99 euro per jaar. Klik hier om je direct te abonneren of klik hiervoor op boven of onderstaande Disney-banners.
‘The Reason I Jump’ (2021)
The Reason I Jump is gebaseerd op de bestseller van Naoki Higashida, een niet-sprekende, autistische, Japanse jongen. De film verweeft Naoki’s werk met verhalen van niet-sprekende autisten over de hele wereld, waardoor het publiek meegesleept wordt in hun unieke sensorische wereld vol intensiteit, rijkdom en schoonheid, en soms schaduwen en angst.
‘Soul of a Nation Presents: Screen Queens Rising’ (2022)
Onderzocht wordt hoe zwarte actrices, een ooit genegeerde en ondergewaardeerde groep in Hollywood, naar de top van entertainment en Amerikaanse cultuur opgeklommen zijn. De special onderzoekt hoe zwarte actrices van Hollywood nu furore maken en er wordt gekeken naar de iconische momenten en rollen die heden ten dage de weg voor hen geëffend hebben.
‘Soul of a Nation Presents: X/Onerated, the Murder of Malcolm X & 55 Years to Justice’ (2022)
Profiel van Muhammad Abdul Aziz die ten onrechte veroordeeld werd voor de moord op Malcolm X. Met het eerste tv-interview met Aziz sinds zijn vrijlarting. De special gaat over de schokkende moord op Malcolm X in 1965, hoe Aziz decennialang achter de tralies zat en voorwaardelijk vrijgelaten werd, en de verwoestende impact op Aziz’ familie.
‘Mike and the Mad Dog’ (2017)
Mike Francesa en Chris Russo en hun ‘Mike and the Mad Dog’-programma waren 19 jaar lang de meesters van de middag-sportgesprekken. Door hun zeer uiteenlopende persoonlijkheden hadden ze vaak aanvaringen met elkaar, in de ether en daarbuiten, maar uiteindelijk hebben ze voor altijd de sportradio veranderd.
‘Roxane’ (2019)
Raymond is de gelukkige eigenaar van een biologische kippenboerderij in Bretagne die nét dat beetje extra voor zijn kippen doet. Elke ochtend leest hij de kippen voor, liefst uit zijn favoriete toneelstuk Cyrano, altijd geflankeerd door Roxane, de vedette onder zijn kippen.
Wanneer de lokale coöperatie haar grootste klant dreigt te verliezen moet Raymond in actie komen om zijn bedrijf te kunnen behouden. Maar in plaats van met zijn collega’s te protesteren gooit hij het over een andere boeg: hij gaat proberen om via YouTube-filmpjes de aandacht van het grote publiek te trekken. Een geestige video met zijn kippen maken is één ding, viral gaan heeft heel wat meer voeten in de aarde.