Viaplay stopt met het aanbieden van jaarabonnementen, enkel een maandabonnement afsluiten is nog mogelijk.
Het is over en uit met de jaarabonnementen van Viaplay. Met het verdwijnen van het jaarabonnement verdwijnt ook de goedkopere abonnementsvorm waardoor je 12,5% korting kreeg ten opzichte van het maandabonnement. Abonnees met het jaarabonnement bespaarden zo €24 per jaar.
Meer prijsacties
Het is een echte tegenvaller voor de liefhebbers van de jaarabonnementen, en de korting die dat met zich mee bracht. Het goede nieuws is dat we nu waarschijnlijk wel meer tijdelijke acties te zien zullen krijgen.
Een Viaplay woordvoerder over deze wijziging tegen Streamwijzer: “Om zo goed mogelijk aan de behoeften van onze klanten te blijven voldoen, passen onze verschillende aanbiedingen en pakketten zich aan en veranderen ze van tijd tot tijd. Naast ons reguliere aanbod kunnen we van tijd tot tijd verschillende bundels of prijsacties aanbieden.“
Of we ook daadwerkelijk meer prijsacties doorheen het jaar te zien zullen krijgen, valt nog af te wachten.
Over tijdelijke acties gesproken: er loopt momenteel al een tijdelijke deal waardoor je drie maanden Viaplay kan nemen voor €9,99 per maand in plaats van €15,99 per maand.
Maak hier gebruik van deze actie
Lees: Tijdelijk 37% korting op drie maanden Viaplay
Wat als je nu een jaarabonnement hebt?
Indien je momenteel een jaarabonnement hebt, zal dit uiteraard geldig blijven gedurende de volledige twaalf maanden. Na deze periode zal dit abonnement automatisch worden omgezet naar een (duurder) maandelijks lidmaatschap, waarbij je de actuele maandelijkse prijs van €15,99 zult betalen.
De gevolgen voor Viaplay in Nederland
Verschillende abonnees van Viaplay zijn teleurgesteld en zijn niet van plan om over te schakelen naar een duurder maandabonnement. In de Facebook-groep Viaplay Nederland was het ook al enkele maanden duidelijk dat abonnees niet echt tevreden zijn met de prijs-kwaliteitverhouding van de streamingdienst. Met het wegnemen van jaarabonnement wordt het er niet beter op.
Het is nog onduidelijk welke impact deze veranderingen op de lange termijn zullen hebben. De beslissing om jaarabonnementen te stoppen is een strategische zet van Viaplay, die potentieel invloed kan hebben op hun abonneebasis en bedrijfsresultaten.